8 مورد از مهم ترین معایب هایما s7
نوشته شده توسط : مهرسا

همانطور که می دانید هر خودرویی مزایا و معایبی دارد و خودروهای هایما s7 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین بررسی مهم ترین معایب هایما S7 در کنار مزایای آن بسیار مهم است. به خصوص برای افرادی که می خواهند این نوع وسیله نقلیه را برای خرید در نظر بگیرند. یکی از ایرادات بزرگ و گران قیمت هایما S7 تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودروی چینی است.

باید دانست که این خودروها جزو انواع SUV ها هستند و در حال حاضر در ایران طرفداران و محبوبیت زیادی دارند. به همین دلیل نگاه به معایب و مزایای هایما s7 به داوطلبان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.

   در این مقاله به مهم ترین معایب هایما S7 می پردازیم. پس اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

معایب هایما s7

1- متریال کابین با کیفیت پایین

با ورود به خودروی هایما S7 ابتدا متوجه ترکیب رنگی جالب صندلی ها و قسمت بالای درها می شوید که حس خوشایندی را به همراه دارد. اما بعد متوجه می شوید که در طراحی و تولید کابین از مواد بی کیفیت استفاده شده است و پلاستیک های خشک و چرم های آن حس خوبی به شما نمی دهد.

طراحی داشبورد این خودرو قدیمی به نظر می رسد و کنترل های آن نیز از پلاستیک خشک ساخته شده است. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی صدایی از سمت کابین به گوش شما می رسد. به طور کلی خودروهای هایما S7 از نظر طراحی بدنه و کابین دارای نقاط ضعف و کاستی هایی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

2- هزینه بالای تعمیر گیربکس آن

ماشین هایما S7 دارای گیربکس اتوماتیک است و رانندگی بسیار راحت دارد اما از طرفی در صورت خرابی باید هزینه زیادی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک هایما پرداخت کنید که این یکی از معایب هایما s7 است.  گیربکس های اتوماتیک به دلیل پیچیدگی بالایی که دارند تعمیر بسیار سختی دارند و هر تعمیرکاری توانایی انجام آن را ندارد.

   یکی از بهترین مراکز تعمیر گیربکس هایما در ایران تعمیرگاه  تک گیربکس می باشد. سرویس تخصصی تک گیربکس با بهره گیری از صنعتگران مجرب و حرفه ای تعمیرات انواع گیربکس اتوماتیک را با ضمانت کتبی انجام می دهد.

3- ایمنی پایین سرنشینان

ناگفته نماند که ایمنی یک خودرو چقدر اهمیت دارد و تا چه اندازه سلامت مسافران را تضمین می کند. به خصوص زمانی که در جاده ها و مسیرهای غیر شهری رانندگی خواهید کرد. اما در طراحی و تولید خودروهای هایما S7 توجه چندانی به این موضوع نشده است و این خودروها دارای نقاط ضعف و قوانین ایمنی هستند.

زیرا موسسه ایمنی CNCAP آنها را تست نکرده و ایمنی هایما S7 را تایید نکرده است. اگرچه این نوع خودروها دارای چهار کیسه هوا هستند و مجهز به ترمزهای دیسکی ABS، EBD و EBA هستند و دارای سیستم کنترل کشش و پایداری هستند، اما از نظر استحکام بدنه و ایمنی سرنشینان عقب چندان قابل اعتماد نیستند.

در واقع می توان گفت تجهیزات ایمنی ارائه شده برای این خودروها تنها برای راننده و سرنشین کناری وی مناسب و قابل قبول است.

4- رانندگی نه چندان مطلوب

یکی دیگر از ایرادات اصلی هایما S7 ارتفاع بلند و گلگیرهای حجیم آن است. به همین دلیل دید راننده کاهش می یابد. تعداد دوربین های به کار رفته در ساختار این خودروها نیز کم بوده و کیفیت آن ها چندان بالا نیست.

با این حال این خودروها دارای سیستم تعلیق مناسب و نرمی هستند. اما از آنجایی که فاصله خودرو از سطح زمین زیاد است و فرآیند انتقال نیروی محرکه به چرخ های جلو انجام می شود، باید به حفظ تعادل این خودروها توجه کنید.

به خصوص هنگام رانندگی در جاده های پر پیچ و خم بهتر است بیشتر مراقب باشید. این نوع خودروها عایق خوبی ندارند. به همین دلیل امکان نفوذ صدای موتور به داخل محفظه سرنشین وجود دارد. همین عامل باعث می شود تجربه رانندگی این وسیله نقلیه نامطلوب به نظر برسد.

5- خدمات پس از فروش نامناسب

یکی از ایرادات عمده هایما اس 7 عدم وجود خدمات پس از فروش است. اکثر نمایندگی های این خودروها از عهده تهیه قطعات هایما S7 بر نمی آیند و هنگام خرابی با کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز آنها به خصوص قطعات گیربکس مواجه خواهید شد.

عموماً این نوع خودروها تولید محدودی دارند. به همین دلیل قطعات یدکی آنها کمتر در بازار موجود است. علاوه بر این، شما نمی توانید یک تعمیرکار با تجربه برای تعمیر عیوب آنها پیدا کنید.

6- افت قیمت و عدم فروش خوب در بازار دست دوم

هایما S7 جزو خودروهای چینی محسوب می شود و تمامی خودروهای چینی پس از مدتی با افت قیمت مواجه می شوند. به همین دلیل نمی توان به فروش خوب و مناسب آنها در بازار دست دوم اعتماد کرد. این نوع خودروها در حال حاضر با وجود معایبی که دارند با قیمت نسبتاً بالایی به فروش می رسند.

7- موتور هایما S7 ضعیف

یکی از مهم ترین معایب هایما S7 موتور ضعیف و نه چندان خوب آن است. اما موتور این خودرو بی صدا بوده و مصرف سوخت را بهینه می کند. با این حال کیفیت آن در مقایسه با مدل خودرو یا قیمت آن چندان بالا نیست.

8- شتاب کم به همراه وزن زیاد

خودروهای هایما S7 دارای شتاب کم و وزن بالای 1500 کیلوگرم هستند. در واقع موتور ضعیف آنها به این خودروهای با این وزن اجازه نمی دهد که شتاب بیشتری داشته باشند. حداکثر سرعت این خودروها حدود 165 کیلومتر بر ساعت است و شتاب 0 تا 100 آنها نیز 10 ثانیه طول خواهد کشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله به مهم ترین معایب خودروهای هایما S7 پرداخته ایم. خودروهای چینی از جمله هایما دارای ضعف های فنی و موتوری زیادی هستند و در صورت خرابی بسیار گران هستند، مخصوصاً زمانی که بدون تحقیق تعمیرگاه غیرحرفه ای را انتخاب کنید. تعمیرگاه تک گیربکس یکی از مراکز تخصصی در تهران است که عیب یابی رایگان انواع گیربکس اتوماتیک چینی را انجام می دهد. تک گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک و کلیه خدمات آن را با ضمانت نامه کتبی به مشتریان تحویل میدهد.

منبع: روکیدا





:: برچسب‌ها: معایب هایما s7 , معایب هایما , بررسی هایما ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: